• Posted by : NOIMEYSAKURA Friday 8 January 2016

    Malam aku blek kerja terus aku kerumah nordy dgn suamiku..Masa tu aku dan suami brlainan tmpat kerja wlaupn 1 company..Kesian aku tgk amell yang lagi tidur dalam buaian Tanya aku dgn nor cmne amell arini??rsau gak aku ..tp alhamdulillah lah amell xde peel.Lega hati aku,dpat aku bernafas panjang..Tetiba aku dapat 1 panggilan dari mjikan aku...............lalu ditanya knpa xbalek dan kemana aku bawak anak aku,Apa lagi..naik angin gak la aku dan aku cakap la aku xnak gara2 amell orang gjinya kne mrah.Kononnya berat sebelah plak..padahal dia juga yg sruh.

    Teruk gak kami bertengkar malam tu sampai dikata aku ni xde adat la,kurang ajar la sb kuar cmtu je dr rumah dia..Tapi dia kne ingat apa sb aku kuar..klu dia tak bt camtu dgn amell,aku pn xkn bt camni dgn dia..dia kne ingat.Disuruh kerumahnya mlm tu gak..Aku langsung dgn suamiku kerumahnya..apa aku nk takut aku xsalah kan..Yang lain aku tak kisah sblm ni majikan aku bt camne dgn tapi tapi klu psal amell sorry to say la..aku sanggup bermatian demi amell..pantang aku klu amell disakiti.

    Malam tu dlam kul 12-1pagi kot aku sampai umah majikan aku..sampainya aku,aku tgk bos laki dah ada ruang tamu dengan berpelikat je tanpa baju dgn memek muka dah macam kingkong..Ada gak timbul rsa takut tapi aku kuatkan hati melangkah masuk tanpa berkata apa.Duduk aku disofa ruang tamu..bos lelaki hanya menonton tv dan tetiba keluarlah sosoknya seorang perempuan isteri kpda bos laki aku tu dengan muka seperti kehausan darah dan kelaparan nak mkn daging segar kot..matanya memerah memandang tepat kemuka aku dan terus memaki hamun hamun tanpa aku sempat berkata apa2.

    Dikatanya aku ni derhaka kat dia,tak menhormati dia sebagai tuan rumah..sesuka hati nak kuar..dan yang paling menyakitkan hati aku bila dia cakap yg aku bawak keluar amell tanpa minta izin dari dia.Terus meletop lah aku malam tu..lalu aku menyoalkan siapa yang sebenarnya yang membuat aku bawak pergi amell????bos lelaki aku menyampuk kenapa aku bawak amell kua tanpa ckap sepatah kata dan aku mnjawap yg bos perempuan yg xnak orang gjinya jaga anak aku lgi!!!!!ehhhh...malah tak nak mengaku dia depan suaminya..aku ckap lagi,klau bos laki xpecaya tanya sendiri dgn orang gaji tu betul atau tak yg aku ckapkan nih..

    Masa tu memang aku rs bos perempuan tu dah mnipu suaminya..dijahatkan aku.Berubah air muka isterinya dan mulai memaki hamun lg aku..Ya Allah..kuatkan aku dan tabah kan hatiku..perih bila mengenangkan kembali apa yg telah aku lalui..uhuhuhuhu.....Dalam hatiku hanya mengucapkan alhamdulillah dan ikhgtifar bila setiap caci maki yang aku dgr dari mulut bos prempuan.Dalam aku mndengar cacian bos perempuan bunyi satu pukulan kuat di meja,Bos lelaki aku memarahi isterinya sb keterlaluan dia memaki aku..Aku terdiam dan aku memutuskan mulai hari ini aku xnk tgl dirumah ini lgi.dan esok aku akan mulai mengemas semua brang2 aku yg ada dibilik.



    Lalu keluarlah aku dgn hati yg benar2 hancur dan kecewa kerana  perlakuan majikan aku terhadap kami....................................................(kesal) :(











    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © - Cinta Mati Ummi

    Cinta Mati Ummi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan